Editor: | Nuray Bayraktar |
Dili: | Türkçe |
Yayıncı: | VEKAM |
Yayın yeri: | Ankara |
Kategori: | Mimarlık tarihi |
Sayfa sayısı: | 255 |
Vedat Özsan üzerine düzenlenen panelde gerçekleştirilen sunuşların geliştirilmiş metinleri ile Prof. Dr. Nuray Bayraktar tarafından derlenen bu kitap; Özsan’ın mimari yaklaşımını, dönem mimarlığı içindeki yerini ve Ankara’daki katkılarını tanıtmayı hedefliyor.
Zengin bir içerikle hazırlanmış olan kitapta “Dönem Mimarlığı ve Vedat Özsan Üzerine” başlıklı yazı, panelin ardından kaybettiğimiz Cengiz Bektaş’ın konuşmasından deşifre edilerek kitabın editörü tarafından metne dönüştürüldü. Vedat Özsan’la Geriye Dönük Bir Sözlü Tarih Denemesi: Milli Eğitim Bakanlığı Yapısı ve 1950- 1980 Arası Mimarlık Pratiği” başlıklı yazıda Aslıhan Günhan geçmişte sorduğu sorulara verilen cevapları yeniden yorumlayarak Milli Eğitim Bakanlığı yapısı üzerinden Özsan’ın mimarlığa ilişkin değerlendirmelerini paylaşmaktadır. Güler Özyıldıran’ın “Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlük Binası” başlıklı yazısı, yapının mimari öneminin yanı sıra kurumun tarihçesini de ortaya koymaktadır. Ankara’nın en nitelikli yapılarından olmasına karşın yıkılması engellenemeyen Etibank binası “Etibank Umum Müdürlüğü Binası” başlığı altında Mustafa Kemal Baran tarafından kapsamlı bir biçimde değerlendirilmiştir. “Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Genel Müdürlük Binası” başlıklı yazıda Aslı Tuncer Madge, binayı ulaşılan arşiv belgeleri ışığında ele almaktadır. “Uğurlu İşhanı Üzerinden Atatürk Bulvarı Üzerindeki Konut ve Ticari Yapı Tipolojisine İlişkin Bir Değerlendirme” başlıklı yazıda Selim Sertel Öztürk, Uğurlu İşhanı ile birlikte Atatürk Bulvarı’na ilişkin bir mekânsal ve yapısal bir okuma yapmaktadır. S. Selcan Dökmen Aykaş tarafından kaleme alınan “Botanik Apartmanı: Bireyselliğin Çeşitliliği” başlıklı yazıda oldukça kütlesel bir etkiye sahip bir konut bloğundaki farklı plan tipolojilerine ve kullanım çeşitliliğine dikkat çekilmektedir. Son olarak Vedat Özsan’ın da bir süre ikamet ettiği bir apartman yapısı, Buse Ceren Şengül tarafından “Çankaya 32: ‘Yerin Ruhu’na Kulak Vermek” başlığı altında ele alınarak yapının yer ile kurduğu ilişki incelenmektedir.